“Eu sunt Malala”, dezbatere transdisciplinară și colaborare între clase din ani diferiți
Implicarea elevilor de gimnaziu în pregătirea unor activități transdisciplinare, dedicate elevilor din clasa a IV-a se dovedește a fi una dintre cele mai eficiente metode de a stimula dorința de cunoaștere.
Romanul autobiografic “Eu sunt Malala”, recomandat de profesoara de Limba Română Andra Simion elevilor de clasa a VI-a fost punctul de pornire pentru noi lecții comune de Istorie. Astfel, în timp ce la ora de limba română s-a analizat valoarea literară a romanului, ora de istorie s-a concentrat asupra aspectelor culturale și istorice legate de spațiul în care a copilărit și crescut autoarea Malala Yosufzai.
Împreună cu dirigintele lor, profesorul de Istorie Ovidiu Iordache, Maia, Miruna, Ariana și Milena au pregătit ateliere comune desfășurate cu colegii de la clasa a IV-a.
Elevii celor două clase au căutat împreună răspunsuri la întrebări precum „Putem schimba lumea?”, „Putem fi mai buni?”, „Cum ne raportăm la celălalt – cel care nu seamănă cu noi, cel care provine dintr-o societate total diferită față de a noastră?” sau au discutat despre drepturile copiilor, importanța educației, drepturile femeilor din Orient, drepturile persoanelor vulnerabile și necesitatea egalității de drepturi între femei și bărbați.